Samenwerkingen

Een nauw samenwerkingsverband
met onze verschillende, trouwe partners.

Zo verbreden we het wereldbeeld van onze leerlingen! Ze leren samenwerken en naar elkaars ideeën luisteren, maar ook een eigen mening vormen. Dit sluit perfect aan waar wij ons dagelijks voor inzetten!

Basisschool Brugge Centrum - WOW! label

Logo Basisschool Brugge Centrum - BBC label

Logo partner Enchanté Basisschool Brugge Centrum

Enchanté

Wij zijn een hartelijke school. Door onze samenwerking met Enchanté kunnen we al een hele poos onze leerlingen de perfecte kickstart geven op maandagochtend. Vrijwilligers komen vanaf 7u30 boterhammetjes smeren die dan uitgedeeld worden op de speelplaats. Iedereen kan op die manier genieten van een gezonde start van de dag. Op vrijdag krijgen alle kinderen een stukje fruit uit het vuistje.

Wie ons project brooddoosnodig wil steunen, kan dit ook door ons een financieel duwtje te geven:

Steun ons!

Logo partner de bib Brugge Basisschool Brugge Centrum

Bibliotheek Brugge

Onze school is erg trots op onze wereldbib. We zorgden voor boeken met "vensters en spiegels", waar elk kind van onze school zich in herkent.

Ook is het  bewezen dat meertaligheid bevorderend is om de Nederlandse taal sneller en beter te beheersen. Door in ons aanbod ook boeken in andere talen op te nemen, stimuleren we de meertaligheid in onze school. Zo geven we onze leerlingen sterke vleugels om de wereld in te trekken. De school kon voor de uitbouw van de wereldbib rekenen op een projectsubsidie Innovatieve Onderwijsprojecten in het kader van het flankerend onderwijsbeleid van de stad Brugge. Maar we kregen ook de steun van de Bibliotheek Brugge om ons project te helpen vormgeven. Daarnaast konden we ook rekenen op meerdere sociale partners die ons een financieel duwtje in de rug gaven.

Omdat wij nauw samenwerken met verschillende partners, verbreden we het wereldbeeld van onze leerlingen!
Liesbeth, de directeur

De Batterie - Brugge Plus - deelname Krikrakfestival

We zijn ervan overtuigd dat we de leerlingen, via een brede waaier aan culturele activiteiten kunnen verrijken. Dit om de wereld en zichzelf te leren kennen en verder vorm te geven. We voelen hierbij de nood om samen te werken met andere organisaties om de ontwikkelingskansen van elk kind te vergroten. Wij namen al meerdere keren deel aan een voortraject van Krikrakfestival onder begeleiding van Brugge Plus en vonden dit een heel leerrijke ervaring. De inbreng van de artistieke partner de Batterie verruimt niet enkel de blikken van de leerlingen, maar ook de leerkracht wordt geïnspireerd om op een andere manier een creatief proces uit te stippelen en te begeleiden. We doorbreken de muren van onze school en werken over de grenzen van sectoren en vakken heen. De leerlingen leren samenwerken en naar elkaars ideeën luisteren, maar ook een eigen mening vormen.

Dit past perfect binnen onze visie!

Logo Basisschool Brugge Centrum - BBC label